joi, 30 ianuarie 2014

SALUT VOIOS DE PIONIER

În clasa a doua sau în a treia am fost făcut pionier. Nu-mi dorisem foarte mult să acced la calitatea asta, dar nu m-a întrebat nimeni dacă vreau sau nu să fiu purtător al cravatei roșii.
Potrivit ritualurilor ce trebuiau practicate și respectate când intrai în curtea școlii, aveai obligația să saluți, ducând mâna dreaptă la frunte sau la basc, la fel ca militarii, și să zici tare „Salut voios de pionier!”, fie că erai într-adevăr voios sau cătrănit.
Această formulă de salut mi se părea caraghioasă, stupidă, dar neavând încotro, încercam să mă conformez. Problema era că, ori de câte ori rosteam „Salut voios de pionier!”, ceilalți colegi nici nu se sinchiseau, nu mă băgau în seamă, având alte preocupări mult mai interesante: se hârjoneau sau chiar se băteau între ei, trăgând de cravate ca de niște căpestre.
Ceea ce a pus capac la toate a fost atunci când singurul coleg care m-a remarcat intrând în curtea școlii și m-a văzut salutând a răspuns la salutul meu pionieresc arătându-mi curul și care, în timp ce s-a lovit cu palma peste el a scos din gură un sunet ce imita pârțul. Toată voioșia mea s-a dus pe apa Sâmbetei și, din acel moment, am renunțat la salutul voios de pionier, fapt care însă nu a trecut neobservat.
O colegă, înzestrată încă de pe atunci cu calități de informator voluntar, m-a turnat la învățătoare, care m-a amenințat că, dacă nu mai salut, îmi va lua cravata înapoi.
„Pagubă-n ciuperci!” – mi-am zis în gând – și, deși n-am mai salutat vreodată cu „Salut voios de pionier!”, am rămas în continuare un pionier foarte voios până când am fost făcut utecist.

© Marcel Chitac, 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu