sâmbătă, 1 februarie 2014

MIȚA (Confesiunile unei mâțe)

Pe la ceasul trei din noapte m-au apucat durerile facerii, apoi mi s-a rupt apa. Noroc că nu eram la prima experiență de acest fel, care m-a speriat de moarte.
Acum, aveam deja locul pregătit în magazia unde cel cu care acceptasem să conviețuiesc și a fost de acord să aibă grijă de mine își ținea tot felul de troace, lucruri inutile. Cică ființele astea ciudate care umblă în două picioare, atunci când le vine sorocul, cheamă o mașină ce face gălăgie mare și le duce de acasă în altă parte, unde se uită toată lumea în fundul lor, iar ele se văicăresc și țipă de ți se face lehamite.
Singura mea grijă a fost să număr pisoiașii care ieșeau la un minut – două, unul de altul. În total au fost șapte. Doi semănau cu nenorocitul ăla care m-a prins pe acoperiș fără veste, de era să cad cu el cu tot (din cauza asta am stat!), trei parcă-mi semănau mie – albi cu pete vineții, ici-colo cu câte un pâlc de păr bej –, iar ceilalți doi erau leit nebunaticul de Orlic, adică negri cu mănuși, șosete și lavaliere albe.
Important era că au venit pe lume sănătoși și drăguți, de-ți venea să-i mănânci, nu alta! Îi spălam și-i alăptam torcând și mi se umplea sufletul de fericire, simțindu-le boticurile și gheruțele pe pântecele meu. Toți aveau codițele ca niște tocmagi, iar atunci când sugeau, apăsau pe burta mea cu lăbuțele, când cu dreapta, când cu stânga, strângând și desfăcând pumnul, de parcă ar fi frământat aluatul. Așa își manifestau ei plăcerea suptului și lipsa de griji de la sânul mamei lor.
Dacă aș fi om, mi-ar da lacrimile amintindu-mi acele momente. Deși nu plâng și nu mă văicăresc precum ființele astea jalnice, lipsite de inimă, nu înseamnă că nu sufăr.
N-apucaseră să li se dezlipească ochii micuților când, într-o zi, m-am dus să fac rondul curții, ca să verific dacă în perioada în care n-am ieșit n-a venit vreo nesimțită cu tupeu sau vreun golan ce trăiește pe la gunoaie să-și lase mesaje pe la colțurile casei, pe tufe, pe cărare, după care am sărit gardul în stradă, să văd ce mai e nou.
Am uitat să vă spun că locuiam pe strada Toamnei, numărul … (cred că n-am voie să-l divulg) la o casă nouă, pricopsită, cu un pic de curte. Nu întâmplător optasem pentru acea adresă, crezând că fac o alegere bună.
Când m-am întors în curte, îngrijorată pentru cei mici, am simțit că mi se ridică părul de pe toată blana. Cel căruia îi făcusem favoarea să aibă grijă de mine a pus pisoii mei într-o pungă de plastic, punga în portbagajul mașinii și se pregătea să iasă pe poartă. Degeaba am încercat să-l opresc, sărind cu ghearele pe parbriz. Nici nu m-a băgat în seamă, iar când a demarat, am căzut în mijlocul străzii, pradă disperării.
Am așteptat, mieunând într-una, trei zile și trei nopți, sperând să fie aduși înapoi puii mei neajutorați, cu sufletele neprihănite. Deja mi se întăriseră sânii și mi-am dat seama că cei mici n-ar fi putut supraviețui atâta timp nealăptați.
După ce am escaladat din nou poarta, cu gândul de a nu mă mai întoarce în acel loc blestemat, m-am furișat prin gardul de vizavi într-o altă curte, ce nu părea ocupată de alte pisici.
Din când în când, ieșea din casă un om ce părea să semene cu cel de la care abia plecasem. La drept vorbind, oamenii, ca și chinezii, arată toți la fel. Nu mai știu cine a spus asta, dar cred că avea dreptate. Mai bine-zis, așa credeam pe atunci. De cum m-a zărit, s-a îndreptat spre mine. Știind că, de obicei, oamenii (așa se numesc toți imprevizibilii ăștia!) își folosesc doar două picioare la mers, iar cu celelalte două din față aruncă cu pietre în câini și chiar în pisici, tocmai îmi luam avânt să sar gardul înapoi, în stradă.
Ghicindu-mi intenția, omul acela a vrut să mă liniștească, vorbindu-mi frumos, cu blândețe: „Pisa, Mița, nu te teme, că nu-ți fac nimic. Ia uite ce pisică drăguță ești!”. Bineînțeles, am rămas pe loc și i-am dat voie să mă mângâie pe cap și pe spate. Văzând că nu mă alungă și că e amabil cu mine, am acceptat ca el să fie noul meu îngrijitor.
I-am acordat o perioadă de probă de o lună de zile, să văd dacă-mi face toate poftele și, iată că au trecut deja trei ani de atunci.
N-am de ce mă plânge, mă înțeleg bine cu el, este foarte atent și grijuliu cu mine.
Acum este iarnă afară, omătu-i mare și e tare frig, dar trebuie să ies din vreme în vreme pentru a face gropițe în zăpadă, pe care le astup să nu miroasă. Când mă întorc în casă, am lăbuțele înghețate și sar direct pe calorifer. Nu pot sta însă prea mult acolo, căci iarna caloriferele sunt fierbinți.
Afară-i frig, iar caloriferele frig. Până și limba-i ciudată la oameni, nu numai purtarea; cine să-i mai priceapă? Același cuvânt are sensuri total opuse. De fapt, și la noi există mai multe feluri de a spune „miau”, pe care ei nu le înțeleg, de fiecare dată însemnând altceva.
Cel mai bine mă simt, în această perioadă a anului, pe computerul lui Florin (numele noului meu slujitor). Căldura care iese din acel aparat este numai bună pentru mine. Bun este și Florin, fiindcă deschide calculatorul, chiar și atunci când nu se joacă cu mausul. Îl lasă în funcțiune, doar ca să mă simt eu bine.
Am văzut că avem unele preferințe comune, cum ar fi jocul cu mausul, deși al lui nu seamănă nici pe departe a șoarece.
Bietul de el, cred că n-a prins și n-a mâncat niciodată un șoarece adevărat. O fi atât de naiv, încât are impresia că tot ce zboară se mănâncă. Mai am să-l învăț multe lucruri, așa că nu voi mai pleca de la el.

© Marcel Chitac, 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu