marți, 12 martie 2013

BĂŢUL

Veneam spre casă împreună cu tatăl meu pe cărarea de pe muchea Holmului, de undeva din satul vecin. Cred că aveam vreo cinci-şase ani pe atunci. Deodată, în faţa mea, am văzut un băţ rupt dintr-o creangă ce semăna cu un ceatlău. L-am luat de jos, fără să ştiu în acel moment dacă-mi va folosi la ceva. Gestul meu l-a impresionat pe tata, care şi-a zis în gând: „Băietul aista va fi om gospodar când se va face mare, dacă n-a trecut indiferent pe lângă acel băţ. De-abia îl târâie, dar nu renunţă la el!”. Ajungând într-un loc unde Holmul era mai înalt şi avea malul râpos, ca un perete vertical, am apucat ceatlăul de un capăt, m-am buricat cât am putut de tare şi: sfârrr! – l-am aruncat în hău, să văd cât de departe se duce. Odată cu băţul, au zburat însă şi buna-impresie, şi speranţele tatălui meu. Nu ştiu dacă am mai reuşit să mă reabilitez în ochii lui până în ziua de azi… © Marcel Chitac 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu